Inleiding
Door een e-mailadres als gedeeld account (zgn. facilitaire mailbox) aan SecuDoc te koppelen kunnen meerdere gebruikers die aan dit gedeeld account gekoppeld zijn:
- Vanuit deze mailbox overdrachten (Veilige Mails, bestandsoverdrachten, droplinks, digitale ondertekeningen, etc.) versturen.
- Inzicht krijgen in alles wat vanuit deze SecuDoc-mailbox aan overdrachten is verzonden en ontvangen.
Voorbereiding
Om snel aan de slag te kunnen is het handig dat u de volgende zaken voorbereid:
- Zorg ervoor dat de accounts in Office 365 reeds op de juiste manier gekoppeld zijn (bij een gedeelde mailbox staat delegatie aan voor de betreffende gebruikers: Send as / Full access.
- Bij voorkeur hebben alle medewerkers die u wilt koppelen reeds een geactiveerde SecuDoc-account. U kunt alleen gebruikers toevoegen die reeds geactiveerd zijn.
1. In SecuDoc een gedeeld account aanmaken
- Log in op uw SecuDoc-account als beheerder.
- Ga naar Gebruikersbeheer.
- Klik op Nieuwe gebruiker.
- Voer een naam in (bijv. Marketing), voer het e-mailadres van de shared mailbox in, kies bij rol voor Gedeeld account en bevestig met Opslaan.
Het gedeeld account is nu aangemaakt.
2. Gebruikers toevoegen aan gedeeld account
- Open het zojuist aangemaakte gedeeld account.
- Klik op Kies uit adresboek om gebruikers te selecteren en klik op Contactpersonen toevoegen en sluit het subvenster.
- Druk op Opslaan om de betreffende gebruikers toegang te geven tot de gedeeld account.
Weergave in SecuDoc
Als u zelf de beschikking hebt over een gedeeld account ziet u nu aan de linkerkant in de balk een afscheiding tussen uw eigen overdrachten en die van het gedeelde account:
Ook wanneer u een nieuwe overdracht wilt versturen kunt u kiezen vanuit welk account u dit wilt doen:
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren