SecuDoc beschikt over een Outlook Add-in waarmee u kunt kiezen of u een e-mail via SecuDoc (standaard) of niet via SecuDoc wilt laten lopen. Deze extensie kunt u momenteel alleen als beheerder toevoegen aan uw omgeving, waarna gebruikers deze handmatig kunnen toevoegen.
Toevoegen van de Add-in aan de omgeving (alleen voor beheerders)
Voordat gebruikers de SecuDoc Add-in kunnen inschakelen, dient u deze als beheerder toe te voegen aan een omgeving:
- Navigeer naar uw Office 365 beheeromgeving (https://admin.microsoft.com/).
- Kies in het linker zijmenu voor "Instellingen" > "Geïntegreerde apps".
- Druk op de knop "Aangepaste apps uploaden".
- Kies bij App-type voor "Office invoegtoepassing".
- Kies de optie Koppeling naar manifestbestand opgeven en voer de URL https://outlook.secudoc.app/manifest.xml in.
- Druk op Valideren en vervolgens op Volgende.
- Kies voor "Hele organisatie" of (indien gebruik niet organisatie-breed is) kies specifieke gebruikers/groepen en druk op Volgende.
- Bekijk de samenvatting en druk op Volgende en daarna op Voltooien
- De SecuDoc Add-in wordt na enige tijd automatisch beschikbaar voor gebruikers.
Het kan tot 24u duren voordat de Add-in zichtbaar is voor gebruikers in Outlook Web en tot 48u voordat deze zichtbaar wordt in Outlook Desktop App voor Windows en Mac.
2 Vastpinnen van de Add-in voor gebruikers
Nadat de beheerder de Add-in heeft uitgerold verschijnt deze na enige tijd voor gebruikers, eerst op de webomgeving en later ook in de Outlook Desktop App. Gebruikers kunnen indien gewenst de SecuDoc Add-in vastpinnen in hun Outlook lint door de volgende stappen te volgen:
- Open uw Outlook webmail (bijv. https://outlook.office.com).
- Klik linksboven op "Nieuwe e-mail".
- Klik op de Apps knop (vierkant met 4 kleine blokjes erin).
- Klik met de rechtermuisknop op SecuDoc Mailintegratie en kies in het contextmenu voor "Vastpinnen".
Na vastpinnen van de Add-in in de online versie van Outlook zal deze instelling automatisch worden toegepast op nieuwere versies van de Outlook Desktop App; hier kan tot 24u overheen gaan.
3 Inschakelen van de Add-in voor gebruikers met oudere Outlook-versies
Indien gebruik gemaakt wordt van een oudere versie van Outlook (in Microsoft-terminologie de zogenaamde "de klassieke versie van Outlook" in tegenstelling tot "het Nieuwe Outlook"), dient u de Add-in soms nog toe te voegen per gebruiker. U kunt dat als volgt doen:
- Open uw Outlook Desktop App (klassieke versie).
- Klik op Bestand > Invoegtoepassingen beheren.
- Zet bij Invoegtoepassingen beheren in de kolom Ingeschakeld een vinkje bij "SecuDoc Mail Integration".
4 Problemen met de Add-in
4.1 Add-in wil niet via de URL installeren in het Exchange beheerportaal
De volgende stappen beschrijven een alternatieve methode om als beheerder de SecuDoc Add-in toe te voegen aan een Office 365 omgeving wanneer invoer via de URL niet werkt in het scherm "Organization" > "Add-ins".
- Open de link https://outlook.secudoc.app/manifest.xml en sla het bestand op (in Windows met [Control] + [S], in MacOS met [Command] + [S]) in een lokatie waar deze makkelijk terug te vinden is (bijv. de Downloads-folder).
- Klik in het Add-in scherm op het plusje om een add-in toe te voegen en kies voor "Toevoegen via bestand" en kies het zojuist gedownloade .xml-bestand.
Nu is de Add-in toegevoegd aan de Office 365 omgeving.
4.2 Add-in toont in de desktop-app Outlook op Windows een wit leeg scherm
Dit probleem kan meerdere oorzaken hebben.
- Controleer of u een recente versie van de Outlook desktop app draait, en update uw Outlook waar mogelijk.
- Voeg SecuDoc toe aan "Trusted sites" / "Vertrouwde websites" op de betreffende computer (Configuratiescherm > Netwerk en internet > Internetopties > Tab Beveiliging > Vertrouwde websites > Websites, voeg https://secudoc.app hieraan toe).
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren